24 октомври 2006

Малко знания:)

Първото нещо, което искам да кажа е по темата „Баба Гло”. Признавам си – в началото започнах да пиша разказите на бабето с голям ентусиазъм. Но тези 4 дни осъзнах, че ме е налегнал як мозъчен „запек”. За сега съм я докарала до 3-тата „глава”. Абе трудничко си е. Нема кво да се лъжем.

И сега за второто нещо (което е и главното, by the way). От тази учебна година, майка ми е преподавател по биология, т.е. заместник. Та в началото на годината тя трябваше да даде тест за входно ниво и аз имах истинското „удоволствие” да проверявам тестовете. Повечето от приятелите ми знаят края на тази история, която тук ще опиша само с думите ЛЕЛЕ, БОЖКЕЕЕЕ!!!!! Не’ам думи направо. Но няма да се впускам с описания на правописни, смислови или друг вид грешки. Днес, обаче, ми попадна една моя любима енциклопедия за човешкото тяло, която преди години с интерес разглеждах в дома на баба и дядо. А ето и някои интересни и любопитни (поне за мен) факти, които вярвам, че всички от вас знаят или не знаят:

  • Кожата се състои от милиони малки клетки. Над 600 000 клетки се побират в пространство с размер на пощенска марка.
  • Малки парченца кожа падат непрекъснато. Те се заменят с нови най-малко веднъж месечно.
  • Ръцете и устните са най-чувствителните части на тялото. В кожата им има повече нервни окончания, отколкото в другите части на тялото.
  • От 650-те мускула, които покриват тялото, над 200 се използват при ходене.
  • Най-големият мускул в тялото е седалищният мускул. Най-малкият е в ухото – дълъг е само 1 мм!
  • Когато се усмихваме, използваме само 17 мускула, а когато правим гримаса – 43! (лично аз съм от мързеливите:))
  • Черепът може да изглежда като една кост, но всъщност се състои от 29 отделни кости, свързани помежду си.
  • Трите най-малки кости на тялото се намират в ухото.
  • Ако диафрагмата се свива прекалено бързо, човек вдишва въздух по-бързо и в резултат на това хълца.
  • Тялото съдържа 5-6 л кръв. Малки червени клетки, пренасящи кислород, придават на кръвта червения й цвят.
  • Червените кръвни клетки живеят само 4 месеца, но през това време изминават около 1500 км в тялото.
  • Само за около 45 секунди сърцето изтласква кръв по цялото тяло.
  • В човешкото тяло има 100 000 км кръвоносни съдове! Това се равнява на две и половина обиколки около земята. (бах...въй, въй, въй!)
  • Бъбреците многократно филтрират отпадъчните вещества от кръвоносната система. За един ден през тях преминава до 2000 л кръв.
  • Човешката нервна система изпраща съобщения със скорост 300 км/ч.
  • Човешкият скелет има 206 кости, от които над 50 се намират в ръцете!
В, стига толкова съм ви пълнила главата с информация. Надявам се да не сте заспали и да сте научили поне нещо ново.

Айде, чао за сега!

Цункам!

Няма коментари:

Публикуване на коментар