10 август 2007

За "бебешкият" език...

Вчера с майка ми и брат ми се отдадохме на спомени. Беше ми интересно дали като малка съм бъркала много думи, напр. като една моя бивша комшийка, която до 1-2 клас вместо химикалка казваше МИХИКАЛКА.:) Е, оказа се, че не съм бъркала много думи.
Единственото, което не съм можела да казвам като малка е била буквата "Р"- казвала съм пЛозоЛец, Лъка, вЛата, Лак и т.н. Дааа, ама една сутрин, когато съм ставала за детска градина и докато мама ме е проготвяла съм почнала да изброявам какви ли не думи с буквата "Р" - пРРРозоРРец,РРРъка, вРРРата, РРРак и т.н. Мамчето отначало си помислила, че нещо съм се "сбъркала", но после много се зарадвала:)
Е, стига приказки. Ето един кратък речник на моите думи до... не знам колко годишна възраст:

Витоша - Нашият Витош
Мерцедес - Мерцедесен
Трабант - Трабандисин
Хляб - Хле'ец
Облаци - Пухали
Пяна - Пияна (тук така и не разбирах, защо все ме поправвят:))

Е, верно не са интересни, но са моите си думички и някак си много си ги "обичам":)Това е от мен за днес!

Цункам!

PS: Нооо, никой не може да бие израза на брат ми "ПИКАТАН НА КОБЪР" - това той е казвал когато са го питали какъв иска да стане като порасне. А разбрахте ли верния отговор?:) Ами да, точно - 'КАПИТАН НА КОРАБ"!!!:)

Няма коментари:

Публикуване на коментар