10 август 2008

Шум от резачки


Това горе-долу е картината, която виждам, когато се показвам през единия от балконите ми. Обожавам през лятото да гледам тази зеленина и да си представям, че не съм в София, ами някъде в планината. Успокояващо е, като се има предвид как в доста от софийските квартали освен панелен пейзаж нищо друго не можеш да видиш.
Да, но преди малко, когато отидох в кухнята да си сипя вода чух доста дразнещ шум. Като "първа клюкарка" се показах на прозореца и какво си мислите, че видях. Двама мъже, овързали около ръцете си едно дебело въже, а в другия му край привързали едно дърво. Вишна. Трети (може би), скрит някъде из зеленината на двора на къщата, безпощадно натиска моторната си резачка в тялото на тази така сладка и вкусна вишна (това ми е детския спомен от нея...). След по-малко от 2 минути вишната се предаде и с трясък се стовари на земята. Сърцето ме заболя... Отдавна бях забелязала, че двора на въпросната къща бавно оредява от към дървета - джанките, вишните, люляците - всичко бавно, бавно се изсича.


И защо? За да се превърне квартала ми в поредния "каменен град"... Болните амбиции на разни общинари да застрояват всяка една тревна площ, вече определено ме плаши много. Защото, ако до преди година, две това бяха само слухове, сега виждам, че с тази безразборна сеч, определено слуховете не са шега. Само дано не се стигне до това, както в Америка да се наложи да правим изкуствени паркове, защото всичко около нас е в бетон и тухла...
Винаги съм се радвала, че в квартала ми има малко блокове и много зеленина. От моята стая се вижда ето тази гледка:

Не ми се ще и от хола и кухнята да виждам същто - каменен зид. А също така и да стоя с постоянно пуснати щори, за да не ме гледат "комшиите" какво правя... Дано тия тъпи общинари се замислят и се спрат малко, защото вече място и за игра на децата не остана...

-·-· ··- -·- ·- -- -·-·--

6 коментара:

  1. Анонимен23:24

    Помня като ходех навремето в квартал "Лозенец" на уроци по английски, как имаше много зеленина. Тази зеленина тогава (наред с разположението на квартала) вдигна цените на имотите и заради нея почнаха едни строежи... Сега като отида - и гледам само строежите.
    Май навсякъде ще стане така, и разбирам, защо един приятел предпочете да си купи къща в Рударци. Разбира се, една подобна стъпка върви и със задължителен джип, за да стигнеш до дома си, но поне през прозореца виждаш зеленина, а през пролетта те будят влюбени птици.

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен23:27

    Ехххх, за нещастие в София това вече е нормална картинка. До вчера горичка, днес нов строеж с кал и гнус. Люлин преди години беше прекрасен квартал, а сега вече и там започна бясно строителство...

    ОтговорИзтриване
  3. От една година ми се налага всеки ден да ходя до Люлин (там започнах работа). Наистина не знам как е било преди, но сега Люлин ми изглежда един много студен квартал... Подтискат ме всички тия блокове. Брат ми не случайно го нарича "Каменният град"... :(

    ОтговорИзтриване
  4. То вече всички квартали са каменни. Всички са студени и подтискащи.
    Люлин, преди много време си имаше и зелените полета и хубавите градинки. Сега има строежи и блок до блок.
    Хората вече могат да се разходят само в градинката до и около църквата на кооперативния пазар...

    ОтговорИзтриване
  5. Това звучи много подтискащо... Разходка до църквата и обратно... Добре беее - няма ли да се замислят малко ти ... хора?! Баси...

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен19:35

    Здравей, Мина! Виждам пишеш по заболяла обществена тема и си права за всичко от което се възмущаваш! Но е доста глупаво да се питаш, сама себе си или ти си знаеш кой питаш, ЗАЩО аджеба правили така общинарите или КОГА щели да се замислят. Това е далеч от общественото мислене (което всеки трябва да започне да притежава ако не иска да живее в Абсурдистан) ами просто безрезултатно вайкане, както впрочем правят бабите по затънтените села или ромите в и извън София. Успех!

    ОтговорИзтриване